Sociala medier Content

Våra specialister hjälper dig att komma i gång med mediakonton du behöver, utforma strategi och fylla sidorna kontinuerligt med korrekt innehåll. Oavsett om det handlar om bra text, engagerande bilder eller unika filmer.

Med sociala medier stärks relationen med målgruppen om kommunikationen sker på rätt sätt. Den första prioiteringen med sociala medier är inte att sälja utan att få kunderna bli mer “involverade” i företaget. De vanligaste sociala medierna idag är Instagram, Facebook och LinkedIn. 

När du gjort hemläxan med välskrivna texter med hög kvalité, sprida dina inlägg. Inlägget/artikeln som du lagt ned mycket tid på ska nå din målgrupp! Genom att dela inlägget på i sociala medier hjälper det dig att få trafik till hemsidan. Inläggen på sociala medier är oftast korta och det finns ofta en gräns för hur många tecken som får användas.

Vi på Okidoki kan hjälpa till att formulera bra texter som fungerar i sociala medier och webb.

Schemaläggning av inlägg i sociala medier

“Upprepning ger effekt” är ett gammalt visdomsord inom reklambranschen. Men tycker du liksom många andra att det är krångligt  att komma ihåg att regelbundet tänka ut och göra inlägg i sociala medier? Det är därför vi erbjuder schemalagd regelbunden planering av inlägg åt våra kunder. På det sättet slipper kunden stressen att själv fundera ut intressanta bilder och inlägg med bra innehåll.

Okidoki planerar, organiserar och producerar inläggen i sociala medieflöden åt många kunder idag. Just nu erbjuder vi till exempel ett smidigt kommunikationspaket där vi arrangerar och producerar foton från kundens verksamhet som är helt klara att publicera i sociala medier. På köpet följer ett kundeget bildbibliotek som kan användas fritt.

Schemaläggning av sociala medier inlägg posts

De tre vanligaste sociala medier

Facebook

Med Facebook gäller det att engagera målgruppen med dina inlägg, via delningar, kommentarer och “likes“. Det handlar om att regelbundet publicera inlägg som skapar till någon typ av diskussion.

Tips! Publicera bilder eller video direkt på Facebook för det höjer betyget i inlägget. 

 

okibot-Okidoki-reklambyrå-fotograf-linköping

Instagram

Bilder, bilder. Så kan Instagram sammanfattas. En viktig faktor för framgång här är regelbunden aktivitet med relevanta hashtags som beskriver bilden. Att använda rätt hashtags till det publicerade innehållet möjliggör större spridning bland massan av miljontals bilder. Det är också viktigt att veta vad som får och inte får göras när det gäller hashtags. Det är lätt att det istället blir ett “spam”-konto om man gör fel.

okibot-kommunikation-Okidoki-reklambyrå-fotograf-linköping

LinkedIn

…  är till för att skapa ett större yrkesnätverk. Här gäller det att skapa företagssidan på rätt sätt. Med rätt nyckelord i titlar och bra företagsbeskrivningar. Kom ihåg att är det viktigt att publicera inlägg regelbundet. LinkedIn rekommenderar att publicera minst ett inlägg i veckan.

 

okibot-content-innehållsmarknadsföring-sociala-medier-Okidoki-reklambyrå-fotograf-linköping

“Såååååå snyggt!!!!!!!!!!! Du är bäst Whirre!!

Jenny Tejle

Head of Marketing, Lund Fashion AB