fbpx

SEO

SEO BYRÅN I LINKÖPING

På Okidoki Reklambyrå i Linköping fokuserar vi främst på On-page SEO, eller intern SEO, då vi anser att det är grunden till ett bra SEO arbete. Vi fokuserar på att fylla kundens webbplats med relevant content som strävar efter att öka er ranking för valda sökord samtidigt som vi utvecklar er webbplats.

Så hamnar du först på Google

SEO handlar inte bara om sökmotorer utan också om att skapa en bättre och mer användarvänlig webbplats. Genom att förbättra webbplatsens struktur, innehåll och laddningstider kan du erbjuda en bättre upplevelse för dina besökare. Läs mer om hur vi arbetare med UX/UI och hur vår säkra webbhosting förbättrar din placering på Googles sökresultat.

Webbplatser som rankas högt i sökresultaten tenderar att få mer trafik. SEO hjälper till att locka en riktad publik genom att använda nyckelord och fraser som är relevanta för din målgrupp. Att ligga före i sökresultaten ger en konkurrensfördel. Genom att implementera effektiva SEO-strategier kan du överträffa konkurrenterna och locka till dig en större andel av marknaden.

Medan betald reklam ger omedelbara resultat, erbjuder SEO långsiktiga fördelar. Att bygga och underhålla en stark närvaro i sökmotorerna kan säkra din webbplats trafik och relevans över tid. SEO är en kostnadseffektiv strategi på lång sikt. Även om det kräver en initial investering, leder förbättrad ranking och ökad trafik till en högre ROI (Return On Investment) över tiden.

SEO Linköpingsbyrå

Det uppnår du med bättre SEO:

  • Ökad synlighet
  • Mer trafik
  • Förbättrad användarupplevelse
  • Konkurrensfördel
  • Lägre kostnader
  • Ökat förtroende och trovärdighet
  • Långsiktig och hållbar webbstrategi

Intern vs extern SEO

Initiala on-page SEO åtgärder, även kända som intern SEO, spelar en avgörande roll i att optimera en webbplats för sökmotorer och kan resultera i en snabb ökning av sökmotorplaceringar. Dessa åtgärder fokuserar på att förbättra olika element på själva webbplatsen för att göra den mer tillgänglig och lättförståelig för sökmotorernas algoritmer.

Att producera högkvalitativt, relevant innehåll som möter användarnas behov är fundamentalt för att uppnå och bibehålla goda sökmotorplaceringar. Innehållet bör vara välorganiserat, lättläst och inkludera relevanta nyckelord på ett naturligt sätt.

Andra innehållsåtgärder som t.ex. Metatitlar, metabeskrivningar, rubriksättningar etc. kan öka klickfrekvensen (CTR) från sökresultaten genom att ge en tydlig och lockande sammanfattning av sidans innehåll. Allt detta hjälper inte bara till att attrahera användare utan också att signalera till sökmotorerna att din webbplats är en värdefull källa för information relaterad till sökfrågorna.

Efter dessa initiala steg är det viktigt att fortsätta optimera webbplatsen förbättrade tekniska aspekter som t.ex. laddningshastighet och UX. En snabbare webbplats förbättrar användarupplevelsen och minskar risken för att besökare hoppar av.

Extern SEO, såsom att skaffa inlänkar från andra webbplatser, är en fortsatt process som kan förbättra webbplatsens auktoritet och synlighet ytterligare. Även om detta kan vara tidskrävande och kostsamt, är det ett viktigt steg för att stärka webbplatsens långsiktiga placering och synlighet i sökmotorerna. Dock, för att uppnå de första snabba placeringsökningarna är de grundläggande åtgärderna, som att fokusera på on-page SEO åtgärder och relevant innehåll, det allra viktigaste.

Rikard Isacsson, Okidoki Reklambyrå Linköping

Vill du veta mer?
Kontakta mig.

Rikard Isacsson
rikard@okidoki.se
0722 22 59 49

Förbättra ranking

Genom att anpassa webbplatsens innehåll till utvalda sökord, relevanta för kundens målgrupper, kan vi förbättra er position på sökmotorerna och attrahera nya besökare. Samtidigt som vi underlättar till befintliga besökare att enklare hitta till er webbplats.

Öka relevant organisk trafik

Bättre placering av valda sökord på Googles sökresultat kommer generera ökad relevant trafik och därmed fler konverteringar.

Öka antalet konverteringar

Fler besökare innebär ett större antal konverteringar i form av leads/genomförda köp. Tillsammans med kund sätter vi upp kvantitativa målsättningar som återspeglas i exempelvis rapporter.