Om Okidoki reklambyrå

En stor fördel med Okidoki är att  vi har spetskompetens inom flera olika kommunikationsområden. Kompetensen finns inom bland annat webb, print, film, foto, 3D, copy, sociala medier för olika kanaler. Okidoki som reklam- och kommunikationsbyrå fokuserar ständigt på professionella lösningar inom de olika kommunikationsområdena.

Foto, film, content (innehållsproduktion för webb), grafisk formgivning, e-handel eller webblösningar? Spelar ingen roll. Vi utvecklar helt kundanpassade lösningar som sätter uppdragsgivarens affärsmodell i centrum. Målet är naturligtvis att alltid utveckla värdet av kundens varumärke. Både genom ökad försäljning och ökad kännedom. Det är därför vi finns till!

Med kompetens, engagemang och kunskap inom det mesta som rör marknadskommunikation tar vi tillsammans med våra kunder ut riktningen för en framgångsrik marknadsstrategi. Våra kunder litar på oss när vi föreslår de bästa kanalerna för att nå ut med erbjudanden. Vårt arbetsflöde kräver få underleverantörer och produktionen blir på så sätt snabb och kostnadseffektiv.

Omvärldsanalys är viktigt och våra medarbetare tar dagligen del i lokalt, nationelt och internationellt nyhetsflöde. Vi följer och trendspanar intressanta bloggar, sociala medier och utvecklingen inom reklam, marknadskommunikation och mediateknik.

Okidokis Linköpingskontor och studio finns i kreativa Skylten-området. Förutom vi själva samlas här konstnärer, möbelformgivare, keramiker, modeskapare och ungdoms- och musikverksamhet. Besök Skylten Café med återkommande utställningar och konserter. Stångåpromenaden och Linköping resecentrum är ett stenkast från entrédörren. Här händer mycket spännande vill vi lova!

Såhär vill vi jobba med dig

Vi vill veta mer!

När vi startar samarbetet vill vi veta mer och få förståelse för  företagets tjänster, produkter och värderingar. Vi vill veta mer om företagskulturen och medarbetares och kunders syn på ert företag.

Stämmer den bild av verksamheten med den som förmedlas internt och ut mot marknaden? Analysen blir avstamp i det fortsatta strategi- och kommunikationsarbetet.

Vart ska vi?

Tillsammans med kunden tar vi fram syfte, målsättning, fokusgrupp, mediakanaler och budskap. En aktivitetsplan utformas där Okidoki ger förslag på produktion och genomförande och ger förslag på de kanaler som ger bäst resultat. Genom att mäta, snabbt analysera webb- och kunddata kan vi finjustera planen och kanalerna för bästa möjliga resultat för kommunikation och affärer.

Hur gör vi?

Marknadsaktiviteternas syfte är att komma i kontakt med nya och befintliga kunder, skapa förfrågningar och på så sätt öka försäljningen. Kontinuerlig aktivitet innebär närvaro hos kunden och att varumärket och produkter blir mer känt.

Kom ihåg att upprepning ger effekt!  Kontinuerlig, välprofilerad och repetetiv närvaro i medierna betyder allt.

Blev det som tänkt?

KPI, Key Performance Indicators, är exempel på webbaserade mätbara nyckeltal. De visar hur effektiva vi och våra kunder är på att nå uppsatta mål. Med “rätt” KPI kan utvecklingen av nyckeltalen följas och utvärderas.

Kom ihåg att SEO-landningssidor, optimerad front- och backend ökar webbrankingen hos sökmotorer. Krångligt?

Kontakta oss så berättar vi mer.

“Det bästa med Okidoki är att det går snabbt, blir rätt och att man alltid får ett trevligt bemötande. Att deras kaffe är bra är bara ett plus i kanten. =)”

Christoffer Antonsson

Kundansvarig, Ståthöga MA Teknik AB